Konst i stan

Idag tittade jag på en konstutställning på Ljungby konsthall som ligger i kommunbiblioteket där jag lämnade en bok. Jag hade glömt bort att gå på denna utställning som avslutas på lördag. 
 
Det här broderiet gillar jag. Utställningen heter Rötter och är gjord av ungdomar och konstnären till denna heter Kajsa Haagen. 
 
Det har målats ett konstverk utanför det nyrenoverade kulturhuset Grand, med inspiration från målningar som hittats i taket där inne när det skulle bytas ut. Kul, tycker jag. 
 
Ur dagboken 920512: Ritade en fantastisk prillig skapelse som Erling gillade kontrasterna i. Höll på med konstverket hela timmen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var ganska så annorlunda konst får jag säga. Om man ska vara ärlig och det ska man väl så var det inget för mig. Men visst, allt ligger i betraktarens ögon.

Svar: Konst är en smaksak. Jag behöver inte vara ärlig och lägga ut bilder på den konsten jag inte gillade...
Ylva

2022-05-12 @ 21:16:20
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmm... En sån där "hänga lakan på tork"-konst skulle till och med jag kunna åstadkomma, tror jag. ;-)

Var det möjligen ännu en fyllo-illustration som du pillrade med? :-D

Svar: Haha! Jag också, men om man tittar lite närmare så är det broderat teckenspråk på lakanen. :-)
Jag tror inte att det var en fylloillustration jag gjorde på bildlektionen, men man kunde vara ganska utspejsad och få uppskattning av den danske (obegriplige) läraren. :-)
Ylva

2022-05-13 @ 14:35:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0