Lurad bedragare

En kompis har varit med sin gamla mamma hos polisen för mamman hade blivit frånlurad sitt kort och kod. Som tur var hade hon uppgett koden till bankfacket i stället. Risken med att lura gamla är att de är så förvirrade så att de ger bort fel kod... 
 
Samma cykeltur idag som igår. Här är en rolig skylt från den fina ställplatsen. 
 
Samma gamla mamma har blivit granne med en annan kompis mamma. Hon berättade för sin dotter att den andra kvinnans dotter blivit dålig av corona och gick på kryckor. Det där stämmer inte, sa jag. Nej, den informationen har blivit silad genom två nittioåringar, sa min kompis. 
 
Jag har för mig att gravfälten brukar vara täckta av vitsippor så här års, men det kanske inte är detta gravfält, det finns så många gravar häromkring. 
 
Ur dagboken 920504: Vi fick dubbellunch för Berka var borta. Marit och jag satte oss vid den lilla vägen längs kyrkogården. Marit försökte rita men det blåste. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag tycker det är riktigt lågt att ge sig på och lura äldre människor. Därför var det perfekt att hon gav fel kod.

Svar: Visst är det tråkigt när de lurar gamla! Det är så utstuderat att utnyttja dem. En sådan tur att det inte funkade!
Ylva

2022-05-04 @ 21:19:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Usch vad det är uselt att lura gamla människor på det där viset. Helt rätt att hon lurades tillbaks, även om det nog var oavsiktligt.

Ja, att rita när det blåser är väl inte det lättaste... ;-)

Svar: Det är fruktansvärt fult att lura gamla! Kul att hon råkade luras tillbaka.

Nej, inte för att jag brukar rita men jag rekommenderar inte att rita i blåst. :-)
Ylva

2022-05-05 @ 16:32:49
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0