Omväxlande väder

Det har varit ett väldigt labilt väder idag! 
 
Jag åkte med till stugan för att vi håller på att byta ut gamla stolpar i fårhagen, men det gick inte för det regnade för mycket. Här har maken gjort en fin hage med elstängsel och tagit ned träd för att inte fåren ska bli rädda, men de vill ändå inte vara där...
 
Jag har mest suttit och läst i växthuset. 
 
När vi kom hem tog jag en cykeltur för att se vad som händer i industriområdet. Här har de gjort världens mest onödiga asfaltsnutt till höger! 
 
 
 
Ur dagboken 920522: Satt i en och en halv timme på en bänk. Blev en etiopiers första kompis i Sverige. Han gick med mig på cabarén. Sen sa jag att han skulle gå för att jag skulle träffa Kristian. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Fåren verkar vara ena riktiga fårskallar ibland :-)

Etiopiern fick väl lära sig uttrycket "lätt fånget, lätt förgånget" den hårda vägen dårå... ;-)

Svar: Ja, de tänker inte jättelångt...

Jag minns inte om han fick träffa sin första svenska vän någon mer gång, men det får vi se i dagboken. :-)
Ylva

2022-05-23 @ 09:19:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0