Stugan, tjugo år

Idag är det tjugo år sedan vi skrev på papper och köpte stugan. 
 
Vi köpte den som "ödetorp" och den hade stått tom i tolv år innan vi köpte. 
 
Den såg verkligen skruttig ut då och låg i skogen innan stormen Gudrun. Det blev faktiskt bättre efter stormen men det tog några år och mycket släpande av ris. 
 
Så här såg den ut i julas. Det är fint med faluröda hus i sol och snö. Nu tar jag mest kort på de blommande träden och har inga nya kort på stugan. 
 
Ur dagboken 920521: På kmm hade vi kluriga frågor men samarbetar man med Marit går det bra. Jag har inte lärt mig mycket de där timmarna men det är jävligt skönt att ha ett ämne utan betyg. 
 
(Kmm = Konst- och musikhistoria - musik. Jag svor mer i dagboken än i verkligheten.)

Kommentarer
Postat av: Tony

Ett fint jobb ni gjort.

Svar: Tack! Maken har jobbat väldigt mycket på den. Jag är mest där när det är fint väder.
Ylva

2022-05-22 @ 07:41:35
Postat av: Ama de casa

Grattis till jubileet! Stormen Gudrun var inte BARA av ondo alltså, men oj vad med jobb ni har lagt ned! Är ju superfint nu :-)

Ämnen utan betyg var ju dom bästa. Ingen större stress med dom.

Svar: Tack! Ja, såhär i efterhand kan man se att Gudrun rensade en hel del. :-)

Jag var nöjd med att inte behöva räkna in idrottsbetyget. Visserligen fick jag en trea, men det hade dragit ned medlet.
Ylva

2022-05-22 @ 08:46:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket jobb ni har gjort. Men så fin den blev

Svar: Ja, mest maken då. Han är där varje dag och pysslar.
Ylva

2022-05-22 @ 10:47:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: znogge

Med lite kärlek kan göra underverk med ett öde hus!

Svar: Med mycket envishet skulle jag säga. (Jag skulle ju hellre resa än ha stuga, men nu är det som det är.)
Ylva

2022-05-22 @ 13:54:05
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0