Valborgsmässoafton

Vi blev 24 stycken, inklusive fyra barn och en hund, på Valborgsmässoafton i stugan. Som tur var kunde vi vara ute en stor del av kvällen. 
 
Vi lånade en paviljong från makens företag Sysmec och satte upp i fårhagen. 
 
Då blev fåren skeptiska och gick ut i skogen. 
 
Det var inte eldningsförbud så vi kunde elda vårt valborgsmässobål. 
 
Ur dagboken 920501: På kvällen gick vi på Änglagård. Pappa, mamma, jag, Emma, Hedås och hans tjej satt på rad. Pappa skrattar högt. Det var en väldigt bra film. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken härlig afton ni fick!

Svar: Ja, det blev bra fast vi hade ju inte stolar så att det räckte till alla. ;-) Maken varnade lite för sent ett par som satt sig på en stubbe att det var kåda på den...
Ylva

2022-05-01 @ 21:29:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det blev verkligen en rejäl brasa! Men lite taskigt att skrämma fåren till skogs... ;-)

Jag gillade också Änglagård, men det var länge sen jag såg den. Undrar vad jag skulle tycka idag?

Svar: Vi skrämde dem inte, de sprang iväg långt innan det blev läskigt med alla människor. :-)
Jag brukar inte vilja se om gamla favoritfilmer, men såg Änglagård nyligen och gillar den fortfarande. :-)
Ylva

2022-05-02 @ 15:44:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Mysigt med valborgsbrasa och skönt att bli av med skräp !

Svar: Ja, det var fint med en brasa och eldades papperstallrikar och plastbestick och allt möjligt. :-)
Ylva

2022-05-03 @ 13:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0