Vårrundan på Kinnekulle

Jag åkte runt med vännerna på Vårrundan på Kinnekulle i lördags, jättetrevligt! Det finns närmare 80 stopp med hantverk, fika, säterier, kyrkor och andra vackra byggnader. 
 
På Kollängens tingshus var det konstutställning och jag fastnade för denna som heter Kextavla. 
 
Vännerna blev kära i denna; It, ett litet sällskapsdjur, och köpte den. 
 
Det här heter Fullösa ödegård, fast det inte alls ser öde ut, och här fikade vi gott i trädgården. 
 
På Hällekis säteri har de ett trevligt trädgårdscafé men då var vi nyfikade. 
 
Här är Hjelmsäter säteri som är urgammalt. 
 
Ur dagboken 920509: Gick till vår affär och köpte melodifestivaltilltugg. Gick sedan och pratade med Åsa. Fick med mig Gardells nya "En komikers uppväxt" som jag gick hem och sträckläste. Mycket bra bok. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken trevlig tur ni kom ut på! Finns mycket fint att besöka :D

Svar: Några gamla och några nya stopp i en fin blandning. :-) Bra väder fick vi också, annars hade det inte alls varit lika njutbart.
Ylva

2022-05-09 @ 21:27:21
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilka roliga ställen ni besökte! Och tänk att ni hittade nånstans att fika också, det var oväntat ;-)

Oj! Att det var så länge sen "En komikers uppväxt" kom ut, det var också oväntat.

Svar: Jag läste igenom programmet noga och bad om ett stopp där det stod kakbuffé. Jag gillade inte riktigt prissättningen för en bulle och två kakor men tog dubbelt. Annars är det ingen kakbuffé! :-)
Filmen kom ju rätt nyligen så det känns inte så avlägset med komikern. :-)
Ylva

2022-05-10 @ 15:15:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0