Ännu en bra dag

Det blev en ovanligt bra måndag! 
 
Det är lite chockartat med snön men blev fint! 
 
Efter jobbet gick jag på massage och sedan gick vi och köpte en ny cykel till mig. Jag fick en när jag fyllde trettio och en när jag fyllde fyrtio men kan inte vänta tills jag fyller femtio på nästa för jag behöver en ny cykel nu. Den gamla blir tyngre och tyngre att trampa och nu har jag fått en sjuväxlad och det ska bli kul att cykla. Jag har aldrig haft mer än tre växlar tidigare men det har hänt en del på cykelfronten så nu ska jag reda ut detta. Jag har tyckt att det ser så krångligt ut med tolv växlar till exempel. 
 
På kvällen var jag på Bio Kontrast och såg den indiska filmen Filmtjuven som var fin. 
 
Ur dagboken 921121: Gick till Smur og dekk och fick 5000 kr. Det är allt í lagi. 
 
(Smur og dekk betyder fett och däck, men jag antar att det är smörj, och allt í lagi betyder okej på isländska.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till nya cykeln. Hoppas ni ska trivas bra tillsammans :D Du cyklar ju mycket så förstår att det var nödvändigt.

Svar: Tack! Maken har försökt laga mina cyklar men när jag slitit ut dem går det inte längre...
Ylva

2022-11-22 @ 09:13:18
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

sju växlar blir nog jättebra

Jag har haft 21.. och då måste man växla med två "spakar" iof funkar det när man är van, men min nästa blir nog med 7 :)

Svar: Oj, 21, det var många! Jag har haft kompisar som haft sex växlar men då var det hög och låg och kändes svårt...
Ylva

2022-11-22 @ 15:05:54
Postat av: Gunilla

ganska vanligt med många växlar, det blir som du säger en spak för grova kugghjulet och sen 7 olika att variera på det lilla :)

Svar: Ja, det låter krångligt, men det kanske inte är så himla svårt egentligen.
Ylva

2022-11-23 @ 08:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0