Linnéa Claeson

Ikväll var jag och lyssnade på Linnéa Claeson, tidigare handbollsspelare, nu mera känd som influencer och föreläsare.
 
Honär nyutbildad jurist och åker runt och föreläser om mäns våld mot kvinnor. Jag har inte följt henne men kände till namnet. Hon är otroligt modig och klok och det var intressant och upprörande att höra henne. Hon säger att egentligen åker hon bara runt och säger att man ska vara snäll, men även om det är självklara saker är det nyttigt att höra. 
 
Ur dagboken 921122: Vaknade vid tre och trodde att det var mitt i natten. Det var mörkt och regnigt ute. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Kan tänka mig att det var en givande och intressant kväll!

Svar: Ja, där fick man lite att fundera över. Även om det borde vara självklart att hjälpa till var hon den enda som hoppade ned på ett tunnelbanespår för att hjälpa en knarkare.
Ylva

2022-11-22 @ 22:35:52
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0