Irländsk oktoberfest

Igår var vi på irländsk oktoberfest på Gästgivaregården. Det passade bättre för mig än vanlig oktoberfest eftersom jag inte dricker öl. 
 
Vårt sällskap på sju personer fick ett eget litet rum och trubaduren kom in och sjöng ett par låtar för oss. Irländsk musik faller mig mycket bättre i smaken än tysk umpabumpa så det passade också bra. 
 
Det kändes lite konstigt att inte sitta i samma rum som underhållningen men de som satt där sa att det var för högt ljud så att man inte kunde prata, så då hade vi det bättre. 
 
Ur dagboken 921029: Jag trodde att vi skulle åka bil men vi flög till Akureyri. Det tog ungefär en halvtimme. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Perfekt med ett eget rum för det är skönt att höra vad man tänker ;-) Kan man dessutom föra ett normalt samtal är det ännu bättre!

Svar: Vi hade det bra i VIP-rummet, men kunde gott ha fått lite rabatt då vi inte hörde musiken. Vännerna som satt mitt framför scenen tröttnade snabbt och gick vidare till en tyst pub efter maten...
Ylva

2022-10-29 @ 22:59:45
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0