Kungshögsskolan

Idag gick jag till Kungshögsskolan och hälsade på en kompis på biblioteket där. 
 
Det är en skola med mycket färg. De har fina skåp med utställningar av eleverna. 
 
Det finns även sköna "fönster" att sitta i. 
 
Huvudentrén är helt hysteriskt grön, det är roligt! En annan rolig sak är att det är Liljewall arkiteketer som ritat skolan och min svägerska jobbar hos dem på Stockholmskontoret. 
 
Ur dagboken 921025: Idag år vi fårskallar. En del gick att äta men pappa åt allt utom öronen och pupillerna. Han åt resten av ögonen! 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det ser ut att vara en fin och färgglad skola! Fint när elevernas alster visas upp och kan inspirera andra.

Svar: Ja, det finns en gul och en röd avdelning också. Visst är det kul när eleverna får visa upp vad de har gjort.
Ylva

2022-10-25 @ 21:21:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Mer färg i skolorna.
Så häftigt med dessa utställningsmontrar.
Ha det fint!

Svar: Visst är det kul med färg! På gymnasiet där jag jobbar är det knallorange väggar och det tyckte jag var konstigt i början men jag vande mig snabbt. Ha det bra!
Ylva

2022-10-26 @ 12:31:05
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0