Lekplatser

De bygger en ny lekplats här i samarbete med Sagomuseet. 
 
Det här är en gloso, ett småländskt väsen. Kul och ful, tycker jag, det blir nog bra för barnen. 
 
På rastplatsen Laganland har de ett groteskt busland i gul plast, men barnen verkar gilla det också för det var höga och glada skrik. 
 
Lek och lek men här är jag på min crosstrainer som jag har tänkt använda nu när det blir mörkt och kallt på kvällarna. En kompis gav mig ett par korallrosa skor och sa att jag ju gillar färg, men just denna färg tycker jag är hemsk... Men det gör ju inget när skorna är sköna och jag bara har dem inomhus. 
 
Ur dagboken 921019: Tammy och jag gick till Kaupfélagid och jag köpte 30 kuvert för 90 kr. Det är svinbilligt. Jag var stolt att jag kunde säga på isländska: ég vil 30 umslag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den lekplatsen kommer säkert att bli uppskattad. Påminner lite om Myran som lägger här så det är nog så lekplatser ska se ut nu.
Vi väntar på att få hem em motionscykel för crosstrainern fick respass för ett tag sedan.

Svar: Aha, det kanske är en modern lekplats, kul med lite nytänkande. Lycka till med motionscykeln! Jag använder inte crosstrainern så ofta men den har börjat gnissla så jag har bett maken titta på den.
Ylva

2022-10-19 @ 20:56:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Matilda

Vilken kul och annorlunda lekplats! Grisar ser man inte så ofta :)

Svar: Visst är det kul! Roligt för barnen med något nytt.
Ylva

2022-10-22 @ 21:37:07
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0