Det nya Göteborg

De håller på och gräver i hela Göteborg! 
 
Här växer "Det moderna Göteborg" fram. Trots att jag googlat fattar jag inte riktigt vad som händer... Men vi har Läppstiftet till vänster, den nya bron till Hisingen mitt i och ett glashus till höger. Närmast ska de bygga bort en barriär vid bussterminalen. Om något så är det en barriär nu. 
 
Vid Liseberg gräver de också, "sprängning kan ske på vardagar" står det på varningsskyltarna... 
 
Ur dagboken 920929: Gick till posten och köpte frimärken för 900 kr (30 st) så nu ska de väl räcka ett tag. 
 
(900 var ungefär 90 kr då.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är länge sedan jag var i Göteborg så jag skulle förmodligen inte känna igen mig. Känner knappt igen mig i vissa delar av Malmö...

Svar: Ja, det är samma sak i Göteborg som i Malmö. När jag åkte med bussen från centralen i Göteborg undrade jag vad vi kom till för mysiga gamla träkvarter och sedan dök Liseberg upp!
Ylva

2022-09-29 @ 20:54:59
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0