Dirty Dick´s

Jag hade som projekt att gå på Dirty Dick´s saloon i Jönköping och nu blev det av. 
 
Det ligger i ett fint hus och har en spännande skylt med ett hästhuvud gjort av hästskor. 
 
Över disken hänger snoppformade ölöppnare som gäster från olika länder har skänkt. 
 
Det är lantlig inredning med djurskinn som dukar och spannar och rivjärn som lampor. 
 
Övervåningen heter Pussy Palace... Underbart galet ställe! 
 
Ur dagboken 920905: Jag och Tammy tänkte cykla till skolan. Tammy fick magont och vände men jag cyklade vidare. Det tar en halvtimme men är asjobbigt i isländskt väder. 
 
(Det var lördag och jag och den amerikanska utbytesstudenten skulle provcykla till skolan. Sedan åkte man buss dit.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var onekligen ett annorlunda men häftigt ställe!

Svar: Den är jättekul! Jag blev glad att de hade den gamla drinken Malibu/cola som fanns på 80-talet.
Ylva

2022-09-05 @ 21:31:22
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var en annorlunda pub må jag säga :)

Svar: Ja, verkligen! Den var med i podden Flashback forever där de berättade att en person satt och åt en medhavd paj där. :-)
Ylva

2022-09-06 @ 11:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0