Mannen på taket

Varför har man en stuga? Det är ju bara jobb! Inte för att det är jag som gör jobbet för jag fattar ingenting, men jag brukar åka till stugan och diska för det är det enda jag ser som behöver göras. 
 
Idag har jag hjälpt till att bära tegelpannor och tittat så att inte maken trillar ned från ladugårdstaket, hur jag nu ska kunna hindra det. 
 
Här får vi hoppas att vi hinner plocka vindruvorna innan hönsen upptäcker dem när de är ute på frigång. Det är små runda goda druvor men de är inte riktigt mogna än. 
 
Ur dagboken 920911: Läste för mamma ur Bergtoras bok. Till slut läspade jag där jag inte alls skulle. Svårt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Att äga ett hus kräver alltid ett jobb! På gott och på ont...

Svar: Jo, så är det ju, och jag känner inte att jag vill ha två hus...
Ylva

2022-09-11 @ 20:40:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Nån ska diska också :)

Svar: Ja, hemma har vi diskmaskin så då får jag åka till stugan och diska.
Ylva

2022-09-12 @ 18:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0