Resecentrum

Jag gjorde en lustig turné i torsdags när jag åkte till Göteborg. 
 
Först åkte jag buss från Ljungby till Jönköping. Där ligger Resecentrum så fint vid Vättern. 
 
Från Vättern till Landvetter! Jag spontanhoppade av bussen på flygplatsen.
 
Från flygplatsen åkte jag till Härryda resecentrum och därifrån till Mölnlycke där jag sov över hos en kompis. 
 
Egentligen skulle jag ha hoppat av på Korsvägen, men eftersom Landvetter ligger i samma kommun som Mölnlycke blev det billigare att byta där. Denna resa tog halva dagen men det gjorde inget. 
 
Ur dagboken 920928: Dagens nyhet: vår soffa är tillbaka! Hoppas att vi kan sova ostört där och att ingen annan upptäcker den. 
 
(Jag och den amerikanska utbytesstudenten på Island hade många håltimmar.) 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är ju vägen som är mödan väg ;-)

Svar: Haha, så passande med ett diktcitat när man ska på bokmässan!
Ylva

2022-09-28 @ 21:00:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

lite längre tur för dig, bara några spårvagnshållplatser för mig :)

Svar: Ja, och du har ju väldigt nära till flyget trots att de stängt Säve.
Ylva

2022-09-29 @ 18:30:10
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0