Skördefest

Idag var det skördefest i grannbyn Södra Ljunga
Det såg roligt ut när de kopplat ihop en massa partytält. Jag är nöjd för jag köpte våffla, dumlekakor och trattkantarellkryddor. Grönsaker är jag ju inte intresserad av. 
 
Vi åkte med våra danska vänner och tittade på deras nybyggda vindskydd. Det ligger inne i en kohage så de har stängslat runt. 
 
Det ser ut som en liten scen, men här tänker de att hans vuxna söner kan sova när de hälsar på från Köpenhamn. Jag vet inte riktigt varför man skulle åka från Köpenhamn till Södra Ljunga, men det händer ibland att de gör det. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilket fint vindskydd de har. Jag har sovit i ett sådant en gång men föredrar att hålla mig inomhus nattetid ;-)

Svar: Ja, det blev fint! Nästa sommar ska vi cykla dit och ha picknick men sova över har jag inte lust med. Jag minns inte om jag någonsin sovit i vindskydd men tälta gjorde vi mycket när jag var liten.
Ylva

2022-09-17 @ 23:27:29
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0