Trevlig lördag på stan

Idag har det hänt en massa kul i Ljungby.
 
Det är Världsarvsdagen och vårt världsarv muntligt berättande med Sagomuseet hade vernissage. Ann-Britt Weidmert ställer ut roliga saker som prickiga tuppar. 
 
Hon har tovat en äggbikini! 
 
Det var loppis på Gamla torg där jag pratade med svärmor som stod och sålde saker. Hon tyckte att det var kul men kallt. 
 
Jag gick på den nya secondhandbutiken Slussen Ukrainahjälpen. 
 
Till sist gick jag på vernissage på Ljungbergmuseet där det är en utställning av Bertil Almlöf, Ljungbergstipendiaten 2019. Han målar mycket gult som jag inte tycker så mycket om men denna röda var fin. 
 
Ur dagboken 920910: Mamma hade fixat så att jag fick skjuts med Egill som har spanska med mig. Jag har ont i halsen och har varit seg idag. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken trevlig dag med många aktiviteter! Gult är inte en favoritfärg här heller...

Svar: Ja, jag hann med en massa kul! Jag hade en ljusgul period på 80-talet och tror inte att jag ska återfalla...
Ylva

2022-09-10 @ 21:10:14
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Oj, vilken händelserik dag! Kul med sådana dagar.
Skön söndag!

Svar: Ja, jag hittade riktigt mycket att göra på en hemma-i-stan-lördag! Ha det bra!
Ylva

2022-09-11 @ 09:17:19
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0