Cykeltur

Vanliga människor pysslar i trädgården när det är fint väder, men det tycker jag är jättetråkigt och som tur är fixar maken i våra två trädgårdar så att det ser fint ut. Jag tycker om att cykla och det är härligt nu när det börjar bli lite varmare så att man kan göra cykelturer. 
 
Idag cyklade jag till Kånna och stannade till vid deras lilla fina kyrka. 
 
Kånna skola med idrottshall brändes ned 2015 när den skulle användas för flyktingmottagning och inte förrän nu har byn fått en ny aktivitetsplats för försäkringspengarna. Det var för dyrt med en ny idrottshall och skolan var nedlagd och byborna är nöjda men jag skulle inte ha särskilt mycket användning av denna lekplats. 
 
Jag är i en period med svarta gympaskor. Jag köper nya då och då för jag letar ständigt efter skor jag kan gå långt i utan att få skoskav. Förhoppningsvis ska de nya Adidas funka även när de gamla sköna Reeboksen går sönder. 
 
Ur dagboken 930416: Övningskörde och fick faktiskt bara ett motorstopp. Körde den smått fantastiska hastigheten 60 på Vikmanshyttevägen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Tyvärr är varken Husse eller jag roade av trädgårdsarbete så det är en dålig ekvation tyvärr ;-)

Svar: Men då är ju husvagn den perfekta lösningen! Och att ni nästan har stranden som trädgård. :-)
Ylva

2023-04-16 @ 20:37:37
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0