Cykling och kyckling

Idag tog jag årets första riktiga cykeltur, 14 km på drygt en timme och över ett berg. 
 
Jag träffade ett par kor som såg nöjda ut fast de låg i en jordig hage. 
 
Vi åkte till svärmor som kläcker fram kycklingar åt oss. 
 
Den här föddes idag och är redan fjunig och otroligt mjuk. 
 
Det är 22 ägg och fem olika raser och förhoppningsvis inte så många tuppar. Det tar ungefär två månader innan vi kan se skillnad på tupp- och hönkyckling så det blir spännande för vi ska bara behålla hönor. Har man flera tuppar börjar de tyvärr att slåss. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilka rara sötnosar!

Svar: De är otroligt söta när de är små!
Ylva

2023-04-15 @ 20:46:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag tog också fram cykeln idag, blev Skogsbo t.o.r.. via gamla bron dit, och nya hem. Lite trädgårdspyssel i solskenet.
Vilka söta kycklingar :)

Svar: Jag cyklar ju året runt men på vintern är det inte särskilt trevligt och blir inga långa sträckor. Kycklingarna är väldigt gulliga. :-)
Ylva

2023-04-16 @ 20:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0