Den lokala handelns dag

Idag var det shoppingdag i Ljungby.
 
Jag gick på loppis på Godsmagasinet och tänkte att det var mycket kläder och att jag inte behöver några. Men direkt sprang jag på ett ställ med stora kläder och rafsade raskt åt mig två klänningar och en topp. 
 
Det var modevisning på Carpe Diem och när det var fullt inne i butiken gick modellerna ut ett varv och visade upp sig. 
 
Efter att jag varit ute på stan cyklade jag en sväng och konstaterade att det redan var fullt med husbilar på ställplatsen. Tidigt, tycker jag, men det kanske är folk som drar ut på långhelg. 
 
Ur dagboken 930429: Gick upp klockan åtta och tyckte att det var svintidigt. Duschade och åkte till pärmskrivarcentralen. 
 
(Det var värst vad jag var ambitiös med körkortsplugget! Det tog ungefär ett år till innan jag fick kortet så jag vet inte varför jag var så flitig. Jag trodde kanske att jag var nära...)

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till fynden!
Vår campingplats är mer än halvfylld redan så jag tror att många ger sig ut denna helg.

Svar: Tack! En av klänningarna passar inte så den ska jag ge bort. Man kan chansa när man får tre plagg för 120 kr. Det kanske var en stor campinghelg även om jag tycker att det är tidigt och kallt...
Ylva

2023-04-29 @ 21:09:57
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0