Håriga händer?...

Jag tycker att det är kul att lyssna på musik på danska men förstår inte alltid texterna. När jag lyssnade medan jag cyklade tyckte jag att de sjöng Håriga händer i en kärlekssång och tänkte att det kan väl ändå inte stämma? Förr varnade man pojkar med att de skulle få håriga händer om de pillade på sig själva. Det visade sig vara hurtige händer (snabba händer). hurtige hænder lyrics - Sök (bing.com)
 
Här funderade jag på att cykla förbi för det ser inte ut att vara något vägarbete. 
 
Tur att jag inte gjorde det!
 
Det gick att cykla i kortärmat, härligt! 
 
Ur dagboken 930420: Erik frågade en krukmakerska -varför är du så skrattig? Linnéa satt och klädde av sig mer och mer i bilen och jag kunde inte avstyra. 
 
(Jag åkte med moster och kusiner till Norberg, men var dålig barnvakt.)
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ja, det gäller onekligen att lyssna noggrant ;-)
Det var verkligen tur att du inte valde den vägen i alla fall. Men vilket väder vi kunnat njuta av i dag :D

Svar: Hehehe, det är svårt att höra texter och då får man sjunga som man vill. :-) Ja, ibland får man lyda skyltar. Underbart väder nu!
Ylva

2023-04-20 @ 21:30:39
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0