Saker jag inte vet vad det är

Det blev en fin cykeltur idag, fast det kändes som att jag hade vind från alla håll utom med-. 
 
En prydligt plöjd (eller vad det heter? sådd? harvad?) åker. 
 
Den här stenmuren undrade jag över redan förra året. Nu verkar den vara färdig, men det är en konstig grusplan bara. Något slags parkering tror jag. Och någon som tar sig för pannan...
 
Vi har fina  blommor utanför huset, stora som påskliljor. Någon gammal sort från när trädgården anlades på 50-talet, eller någon ny hybrid. Det är inte jag som sköter trädgården så jag har ingen aning. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Att det är en en åker är vi hel överens om. Blommorna känner jag väl igen och de finns även här men vad det är for sort, det är en annan femma.

Svar: Ja, så säger vi; det är en åker. Jag får fråga mamma, hon brukar kunna blommor. Fina är de i alla fall, tycker jag.
Ylva

2023-04-28 @ 22:24:19
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Jag har också svårt för det där med harvad, sådd och plöjd, något bra har de i alla fall gjort med jorden.
Kan inte namnet på blommorna heller.
Trevlig helg!

Svar: Jag borde kunna det eftersom vi har en liten gård, men det är inte några jätteytor eller stora maskiner vi har. Men jag är med och tar in hö. Glad Valborg!
Ylva

2023-04-29 @ 13:57:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0