Slättö flygsand

Mamma och pappa är här och hälsar på. 
 
Jag panikstädade hallen och slängde in alla kläder i en garderob för jag kände att jag inte behöver ha tre par gummistövlar framme till exempel. 
 
Idag åkte vi till naturreservatet Slättö flygsand. Där växer träden i sidled. 
 
Det är ett av Sveriges största flygsandfält. 
 
Rolig skylt när vi letade efter högen. 
 
Ur dagboken 930407: Oscar och Daniel har kommit hem och de hade lyckats komma igenom tullen så vi hoppas att det ska gå bra nu. 
 
(Oscar och Daniel var två peruanska bröder som bodde gömda hos mamma och pappa i ett halvår innan de gav upp för att de inte fick uppehållstillstånd.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Så trevligt med dina föräldrar på besök. Flygsandfält har jag aldrig hört talas om tidigare men panikstädning däremot är bekant...

Svar: Ja, det är kul att ha dem här och det blir ovanligt länge denna gång. Du kan fråga dottern om hon hört talas om Slättö (jag skrev fel) utanför Värnamo.
Ylva

2023-04-07 @ 18:28:46
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0