Kulturkullan

Vecka 33
 
* Läser: Minnen av honom av Colleen Hoover. Jag håller på att läsa igenom alla Hoover som finns på svenska. Nu är det tyvärr dålig grammatik igen men författaren rår ju inte för vad det blir för översättning och jag fängslas av hennes böcker. Spännande om en kvinna som suttit i fängelse och kämpar för att få träffa sin femåriga dotter. 
 
Minnen av honom (inbunden)
Minnen av honom - Colleen Hoover - Bok (9789180238892) | Bokus
 
* Lyssnar på: Falco på Tidal. Jag har varit i Berlin och vill lyssna på tysk musik. Då kom jag att tänka på Falco från Österrike som dog 1998. Rock me Amadeus är den största hitten som jag minns från 1985. Kanske inte så bra men nostalgi. 
 
* Veckans klipp: elefantunge försöker resa på sig. 
Baby elephant throwing a tantrum - YouTube
 
* Veckans händelse: Ljungbydagarna hela veckan. 
Ljungbydagarna 2023 - Vi ses 14-20 augusti i Ljungby
 
Ur dagboken 930813: Vi gick ut på nattöppet. Det är Hedemorakarneval minsann. Letade febrilt efter en vit T-shirt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den är bra men översättningen rår man inte över.

Svar: Det är ju så men även om det går fort borde någon grammatikkunnig korrekturläsa översättningen.
Ylva

2023-08-13 @ 22:07:07
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0