Kulturkullan

Vecka 34
 
* Läser: Stockens färd mot havet av Vibeke Olsson. Det här är åttonde och sista delen i serien om sågverksungen Bricken. Det blir lite tjatigt med tillbakablickar i hennes liv men det är en fin serie så jag vill läsa slutet. 
 
Stockens färd mot havet (inbunden)
Stockens färd mot havet - Vibeke Olsson - Bok (9789173879958) | Bokus
 
* Lyssnar på: Born in the USA med Bruce Springsteen på Tidal. Album från 1984. Denna skiva har jag vuxit upp med för att min bror spelade sönder den, men som vuxen har jag lärt mig att uppskatta den. 
 
* Veckans klipp: en glad gässling
Happiness is a Gosling recognizing you, and running excitedly towards you. His name is Sam btw :) - YouTube
 
* Veckans händelse: Tioårsjubileum och föreställning med Teater 16 på Grand i Ljungby på lördag kl.16.
Ljungby kommun

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag har läst hennes böcker men inte denna serie. Ska kanske ge den en chans...

Svar: Ja, jag tycker att du ska läsa den första, Sågverksungen, och se vad du tycker. Jag tycker ofta om historiska romaner.
Ylva

2023-08-21 @ 20:53:21
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0