Olles onsdag på Tyrolen

Ikväll var vi på bilträffen Olles onsdag på Tyrolen i Blädinge nära Alvesta. 
 
Det var danskurs (som vi inte var med på) och många som samlades runt vår bil till höger. 
 
Vi som hade veteranfordon fick köra in på området men när det blev fullt var det många fina bilar på parkeringen också. 
 
Tyrolen är en 60-talsfolkpark som bevarats. Jag banade väg ut när vi skulle köra hem från den trevliga kvällen. 
 
Ur dagboken 930816: Lasse skulle underhålla Erik. Han tog med sig honom, mig och Marit till godisfabriken. 
 
(Lasse är min bror, Erik min kusin, Marit min kompis och godisfabriken låg i Vikmanshyttan, någon mil utanför stan.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken härlig bilträff. Det finns så många pärlor till bilar!

Svar: Det var en kul kväll! Jag kan tycka att det är kul att titta på gamla bilar utan att kunna något om dem och parken är för alla åldrar. :-)
Ylva

2023-08-16 @ 22:23:15
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0