Lånekort

En kompis (eller bloggkompis eller vad vi ska kalla det, vi har knappt setts i verkligheten, hej Jerker!) undrade om man kan ha lånekort på flera ställen. Javisst! Om man inte använder kortet trillar man bort efter några år, men då kan man aktivera det eller få ett nytt kort. 
 
Jag har gamla kort från Växjö universitet och stadsbibliotek (tidigare landsbibliotek). Borås högskola och stadsbibliotek, Göteborgs bibliotek (gällde på både universitet och stadsbibliotek), Hedemora, Älmhult och så vårt Sunnerbogymnasietkort som gäller i hela Ljungby kommun. Hedemoras kort är finast, tycker jag. 
 
En bekant samlar på lånekort och åkte runt med buss en hel sommar och skaffade nya kort. Jag tror att han fick ihop fjorton olika. 
 
Ur dagboken 930215: Gick till skolan idag. Det var tråkigt och jag bestämde mig för att det var min sista dag där, men talade inte om det för nån. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag har ett par stycken olika men misstänker att bara två är aktiva faktiskt...

Svar: Jag har bara ett som är igång, men har ju bott runt och pluggat på olika ställen. (Malung och Stöllet hade inte lånekort.)
Ylva

2023-02-15 @ 20:23:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

oj, jag har nog ett, tror jag :)

Svar: Det räcker ju! Det är lite roligt att samla bara. :-)
Ylva

2023-02-16 @ 11:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0