Punktering

Nu ska ni få höra vad som hänt med min nya cykel; jag har fått punktering för tredje gången! Det trodde jag inte var möjligt. Eventuellt var jag lite väl upprörd över detta och öste ur mig på lärarna vid fikat idag. 
 
Jag: De måste sluta sanda cykelvägarna med spetsiga stenar!
Lärare (Christer Sjögren heter han, det är roligt): Min granne gick ut precis när grusbilen kom, trillade och bröt benet på två ställen. 
Jag: Också tråkigt. 
Annan lärare: Fast inte lika tråkigt som en punka... 
 
Förut hade jag problem med att jag slet sönder dragkedjor på ryggsäckar hela tiden, nu har jag gått över till cykeldäck... Denna ryggsäck har hållit i över ett år nu. Det är bättre kvalitet än dem jag brukar köpa men jag fick den billigt för det var både rea och presentkort. 
 
Ur dagboken 930207: Det var +5 och sol och kändes som vår. Shaye sa att det var första gången hon varit ute utan att frysa här. 
 
(Utbytesstudenten från Australien frös hela tiden på Island!) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Punktering för tredje gången! Det är väl lite väl magstarkt. Så lätt tycker jag inte man brukar få det... Så otroligt irriterande!

Svar: Det är inte alls rimligt! Jag tyckte att det var konstigt redan första gången. Händer det igen ska jag köpa punkteringsfria däck.
Ylva

2023-02-07 @ 21:09:13
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0