Quilty

Jag har besök av en kompis från Göteborg och tog med honom på en konsert med Quilty, svenskt band men irländsk musik. Våra danska vänner var också med och alla var mycket nöjda. 
 
Bandet har funnits sedan 1993 och är riktigt duktiga musiker! 
 
Jag som var så glad över vår nya trottoar, men nu verkar det som om de ska gräva upp den igen... 
 
Ur dagboken 930217: Jag och Shaye satt i kopieringsrummet mest hela dagen. Tammy var sjuk. 
(Jag gick tydligen tillbaka till skolan utan att gå på lektionerna.)

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Wow, jag älskar irländsk musik!
Har besökt många pubar i Göteborg och i Dublin med denna typ av musik. Gillas!
Trevlig helg!

Svar: Visst är det vackert med irländsk musik! Jag älskade att gå på puben Dubliners när jag bodde i Göteborg, men den har tyvärr bytt inriktning och har inte bara irländsk musik längre, fast den heter Irish embassy. Ha det fint!
Ylva

2023-02-18 @ 08:47:21
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

På Dubliners i Göteborg har jag spenderat åtskilliga kvällar. Idag är den rent dålig, tycker jag.

Svar: Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker det. De som hade ett så trevligt koncept med irländsk livemusik varje kväll!
Ylva

2023-02-18 @ 17:08:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0