En ledig dag

Jag har tagit nästan tre veckor ledigt men för maken är det ovanligt med en ledig fredag. 
 
Nog för att jag gillar snö men det är otrevligt när det blåser i sidled så jag var glad att vi kunde åka bil till Rusta och Dollarstore dit jag brukar cykla. 
 
Snögubben behövde sällskap så jag köpte en ren.
 
Jag samlar tydligen på gröna köksredskap i stugan. Tanken är att den nya skeden ska bli en äggslev men det är salladsbestick så jag fick köpa båda, igår på Annas butik. 
 
Ur dagboken 930106: När jag kom hem hjälpte jag till med förberedelser inför kvällen. Min nya syssla är potatisskalning. Gästerna kom klockan sju. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Snyggt färgmatchat även om det kanske inte var avsiktligt från början.

Svar: Jag tycker inte ens om illgrönt men nu blev det lite kul.
Ylva

2023-01-06 @ 20:34:05
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0