Fin kasse

Ikväll regnade det väldigt mycket här. 
 
Som tur var var jag inomhus och kunde titta ut på sjön som uppstått på vägen. 
 
Kommunbiblioteket skänker bort utrensade böcker och man får fina plastkassar.
 
En bonde som spelar schack med en höna. 
 
Ur dagboken 930131: Jag har inte varit utanför dörren idag heller. Jag tror att det har regnat nästan oavbrutet sen i fredags. Det har blivit översvämning i mitt rum. Kul, kul. Jag har flyttat upp igen och vi har hållit på i flera timmar och torkat upp vatten. 
 
(Så det kan regna i januari på Island också. Vi bodde nära en jökel och när snön/isen smälte blev det översvämning på våren.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken fin kasse! Här händer det att en del böcker skänks bort också. Dock vet jag inte hur stor efterfrågan är...

Svar: Jag tog med mig ett tiotal böcker, varav några var så nya som från 2015 och lite för tidigt att gallra tycker jag. Sedan är det många tråkiga böcker också, men det är bra att de försöker skänka innan de slängs.
Ylva

2023-01-31 @ 19:43:01
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0