Fredag den trettonde

Jag tycker att det har varit lite kaos hela veckan så jag hoppas att det lugnar ned sig nu efter fredag den trettonde. Först fick jag punktering på min nya cykel, sedan skulle jag höja kollegans skrivbord för jag satt där och jobbade men istället drog jag ned det i botten och sedan låste det sig där så nu har vi ett skrivbord i knähöjd på kontoret... 
 
Här har de rivit en gammal idrottshall och det behövdes för den var möglig, men tyvärr har de inte kommit med något alternativ till dem som tränade till exempel innebandy där. Kaos för dem också. 
 
Idag gick kollegan runt och letade efter sina nycklar. Till slut skulle hon gå och titta på personaltoan om hon glömt dem där och jag frågade om hon ville låna min nyckel dit. Då hade jag hennes nyckel också runt halsen! 
 
Ur dagboken 930113: Satt framför TV:n hela kvällen. På fréttir var det ett reportage om alla dessa fula overaller som blivit mode bland tonåringar. 
(Fréttir betyder nyheter på isländska.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha ha, så det var du som hade nycklarna. Ja, så kan det gå :D
Då hoppas jag att ni har någon lågt stående individ på jobbet ;-)

Svar: Haha! Chefen föreslog att de skulle ge min kollega en sittpuff. Idag har jag inte gjort något konstigt, så vitt jag vet. ;-)
Ylva

2023-01-13 @ 20:06:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Ha, ha, så det kan gå.
Jag höll mig inomhus igår, för säkerhets skull eller så var det bara en dålig ursäkt för att jag inte ville göra något annat.
Trevlig helg!

Svar: Ja, det var nog klokast! Mina kollegor kan ju inte lita på mig när jag ställer till det hela tiden... Fortsatt trevlig helg!
Ylva

2023-01-14 @ 10:45:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0