Kökshanddukar

Jag har fått gamla fina kökshanddukar av mamma, egentligen julen 2021 men så skulle hon fålla dem och sätta dit öglor. 
 
Så här fina är de bara när mamma manglat och innan jag tvättat dem. 
 
Jag skar mig i scrollfingret! Det är ovant att röra mobilskärmen med långfingret. Det var när jag torkade knivar med hushållspapper istället för de nya handdukarna, för jag brukar riva sönder handdukar på knivarna... Sedan fick jag såklart citronsaft i såret när jag skulle klämma ur en klyfta på fisk. 
 
Ur dagboken 930123: Mamman hade pratat med Palli. Han vill inte såra mig för jag är så snäll. 
 
(Jag hade terapisamtal med Pallis mamma när han hade en annan tjej inne på sitt rum. Att jag aldrig kunde fatta när det var dags att gå.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fina handdukar. Sådana brukar hålla en evighet.
Att sköra sig på fingertoppen gör verkligen ont så lite onödigt var det med citronen...

Svar: Ja, jag tänker också att de ska hålla länge så jag försöker låta bli att skära sönder dem. Det blir till att vifta förnämt med pekfingret nästa gång jag har sår och citron. ;-)
Ylva

2023-01-23 @ 22:08:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Fina handdukar :)

Aj, värsta stället att skada sig på ...

Svar: Mamma ropade in dem på auktion på Röda korset. De gjorde jättefina handdukar förr. Ja, det är väldigt handikappande. ;-)
Ylva

2023-01-24 @ 10:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0