Konstrunda utomhus

Det här har jag nog skrivit om tidigare men jag hittar det inte så det blir kanske lite repris. 
 
Vi har en ny konstrunda utomhus med Sven Ljungbergs målningar på ungefär samma ställe som där han stod och målade. Här har man svårt att se att det gick tåg rätt genom stan förr, men rälsen fanns faktiskt kvar tills för inte så många år sedan. 
 
Nu ser det ut så här. Det är ett konstverk på huset till vänster som Sven också har gjort. Och istället för tågräls har vi lyftkranar. 
 
Det här känner jag inte alls igen, det var nog långt före min tid.
 
Som tur är har de faktiskt byggt ett fint hus här åtminstone. 
 
Ur dagboken 930111: På Robocop översatte de fuck you till ettu skít. Strömmen kom tillbaka vid tiotiden igår kväll. Fick veta att vädret var så dåligt att det inte var nån skola. 
 
(Ettu skít = ät skit.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Trevligt med en konstrunda utomhus. Faktum är att jag kände igen det så du har nog skrivit om det tidigare ja.

Svar: Jag har i alla fall skrivit på Facebook att jag var med i tidningen framför ett konstverk. Jag är ju en kulturprofil här i stan. :-)
Ylva

2023-01-11 @ 21:08:22
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Kul idé att ha konstverken där dom "hör hemma" :)

Svar: Ja, det är en trevlig runda med tolv konstverk som man får orientera sig efter.
Ylva

2023-01-12 @ 09:55:42
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vilken bra idé med konstrunda utomhus. Borde fler städer ta efter.

Svar: Idén kom som ett medborgarförslag till kommunen med inspiration från någon stad i Italien där föreslagaren(!) hade varit. Jättetrevligt! Vi kallar Ljungby för Sveriges mest avmålade stad, med konstnären Sven Ljungberg som dokumenterade under många år.
Ylva

2023-01-14 @ 10:43:40
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0