Nyårskonsert med Ljungby blåsorkester

En bit in i januari brukar blåsorkestern ha sin nyårskonsert men den har inte blivit av på två år så det var kul att de fick genomföra den nu. 
 
Det var ovanligt många människor på scenen för de har fått förstärkning av Alvesta och Vislanda musikkår. Inte för att jag brukar lyssna på sådan musik men det är mäktigt att höra live. 
 
En av årets stipendiater är Matilda Stjernqvist som studerar till läkare och har gått en musikutbildning på folkhögskola. Hon är duktig på det mesta. 
 
Gästartisten Kajsa Lindblad har gått musikalutbildning och sjunger fantastiskt vackert!
 
Ur dagboken 930114: Såg ett program om Snoddas. Gud vad härligt att höra svenska och se svenska skogar. Jag längtar efter träden. 
 
(Jag började gråta när mamma skickade bilder på vanliga tallar och granar på Stadsberget hemma. På Island har de nästan inga träd.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Så härligt att konserten kunde bli av i år. Mänga traditioner avstannade tyvärr i samband med pandemin.

Svar: Ja, det är nog många saker som har svårt att komma igång igen. Jag är orolig över alla restauranger som ska öppna här och som blivit försenade på grund av prisökningar, och de som stängt i pandemin kommer nog inte tillbaka.
Ylva

2023-01-14 @ 20:57:55
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0