Om hormoner

I ett och ett halvt år har jag tagit tabletter med hormoner i och trodde att det är dem som gjort att jag haft svårt att sova. Jag har vaknat i panik tre-fyra gånger varje natt och haft svårt att somna om. Nu har jag slutat med tabletterna men har sömnproblem i alla fall.
 
Min samling med kosttillskott. 
 
Jag är ledig och låter kroppen göra som den vill men då vill den ligga kvar i sängen och inte äta frukost före elva, jag har blivit tonåring igen! 
 
Här är min medicinlåda.
 
Full med tabletter; några insomningstabletter och några som ska ge lugnare sömn, men dessa vill jag inte ta så ofta att jag blir beroende för det har jag provat och det tog lång tid att sluta. Kanske är det ett klimakterieproblem men ska det bli ännu värre med sömnen nu? 
 
Ur dagboken 920102: Begga sa att det kostar ungefär 30 000 att åka till Akureyri. Man måste flyga till Reykjavik först och åker inte dit för bara ett par dagar. Hon var 16 första gången hon var i Akureyri. 
 
(30 000 är ungefär 3000 svenska, men ändå. Jag ville åka och hälsa på en utbytesstudent från Norge som bodde där.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0