Om hus

Jag är lite ledsen för att de bygger så fula hus här i Ljungby.
 
Men ibland bygger de lägre hus som ser riktigt trevliga ut, som det här nya området. 
 
Jag är ju gammeldags och tycker att hus ska se ut så här, som vår stuga, men det är inte särskilt praktiskt. Idag var det ännu lite ljust halv fem, härligt! Vi åkte till stugan och hämtade ved och nu känns det bra att ha lite egen mark som vi har sparat mycket el på. 
 
Ur dagboken 930103: Nonni åkte till Reykjavilk och kommer hem i maj. Hoppas att jag kan flytta ned i hans rum snart igen. Jag saknar stereon och sängen, + det behändiga i att kunna ta sig in mitt i natten utan att väcka nån. 
 
(Vilken mardrömsutbytesstudent jag var som inte gick att hålla ordning på.) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0