Om vitvaror

När jag var tonåring bodde vi i ett hus med toalett, badkar, bidé och handfat som var bruna. Det var inte vackert, men praktiskt. 
 
Jag vet inte hur man håller vitt fläckfritt. Senast jag färgade ögonfransar och -bryn kladdade jag ned handfatet också och det går inte bort! 
 
Toalettlocket som är i plast fläckade jag ned för flera år sedan, jätteirriterande, så jag kanske borde köpa ett nytt men då gör jag väl samma sak igen. 
 
Ur dagboken 930108: Min nya úmsjonarkennari är Reynir. Här finns saker att klaga på. 
 
(När jag googlade úmsjonarkennari står det vårdlärare men i lexikon tillsynsman, ordningsman. Oklart om man kan klaga för att man hånglat med en lärare som sedan blir ens tillsynsman...)
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Man låter bli att färga helt enkelt :D Enklast så!

Svar: Ja, eller så går man till salong och gör det riktigt. Jag orkar inte hålla på med mascara och fransarna är väldigt bleka och trista...
Ylva

2023-01-08 @ 20:48:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Dottern tipsade om att spreja hårspray på fläckar.. sen gnuggar du bort :)

Svar: Det ska jag testa, men jag antar att det är svårt när fläckarna är flera år gamla.
Ylva

2023-01-09 @ 09:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0