Promenad

Ikväll klädde jag mig som en liten unge med reflexband kring armar och ben när jag skulle ut på promenad, det är bäst att synas!
 
Med reflexväst också kunde inte bilisterna missa mig och alla stannade vid övergångsställena, det händer inte dagtid... 
 
Här är en bild från i söndags när solen tittade fram på eftermiddagen och lade sig på en gren. 
 
Ur dagboken 930124: Hon sa att jag är här som en "ambassadör" för Sverige och att det handlar om att välja rätt sällskap. Jag har valt stans pack. 
 
(Jag ville inte vara ambassadör för Sverige som min isländska mamma tyckte.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Klokt tänkt där. Jag kan nog förbättra mig en smula på den punkten faktiskt... Hundarna däremot har lysande halsband så helt hopplös är jag inte.

Svar: Det är skillnad på att vara ute i mörker på landet och i stan. Du kanske inte går så mycket på stora vägar, men bra ändå att hundarna syns.
Ylva

2023-01-24 @ 21:20:24
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Det borde verkligen inte bara vara barn som har gott om reflexer, det behöver vuxna också. Bra gjort!
Ha det fint!

Svar: Alla behöver ha reflex! Jag vet hur lite man syns annars när man kommer med mörka kläder. Ha det bra!
Ylva

2023-01-25 @ 10:20:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0