Punktering

Jag blev ledsen när jag lyckades punktera min nya cykel, det var nytt rekord. 
 
Men kolla vilken cool bild jag tog! Det ser ut som att däcket svävar i luften.
 
Maken var snäll och tog cykeln i firmabussen och lämnade in den, för han orkade inte krabba (som man säger här i Småland) med ett bakdäck och sju växlar. Han trodde att det var cykelhandlaren som gjort något fel när han spände ekrar, eller vad han nu gjorde på den gratis tillsynen man skulle göra efter en månad, så det var lite surt att jag fick betala 300 kr för reparationen, en ny slang och ett fälgband som ska skydda slangen. 
 
Det var bara slangen som var trasig och inte däcket så det har liksom hänt något inifrån. Men eftersom det var jag som hämtade den och maken som lämnade in den kanske inte cykelhandlaren kopplade ihop att det är en helt ny cykel som krånglar så nu orkar vi inte ifrågasätta det. Det brukar vara bra service där annars. 
 
Ur dagboken 930112: Jag släppte in några mål i fotboll och lånade ut ett par byxor till "tjejen på busshållplatsen". Hon kanske kan bli min vän. 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Lite snopet för ni borde ju inte stå för kostnaden. Bilden är i alla fall urläcker och visst ser det ut som om den svävar.

Svar: Händer det något mer inom den närmaste tiden får de reparera gratis! Det kanske är ballongdäck? ;-)
Ylva

2023-01-12 @ 20:27:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Trist när det krånglar även med nya saker, händer det igen så får ni reklamera ..

Svar: Ja, jag har inte råd att lämna in till reparation hela tiden... Maken fixar det mesta men han har annat att göra än att laga min cykel!



Ylva

2023-01-13 @ 09:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0