Alternativa vägar

Vi bor nästan femtio mil från Hedemora som jag kommer ifrån men det är tråkigt att bara köra E4:an från Ljungby så vi tar alternativa vägar. 
 
Maken ville till Sjöexpress (som tyvärr var stängt) i Kölefors nära Kisa för där renoverar de träbåtar som han ville titta på. 
 
Vi strosade lite i mysiga trästaden Eksjö men där vägrade han säkert tio trevliga caféer och lurade in mig på ett ovanligt sunkigt gatukök för att han "ville ha riktig mat". Jag gillar normalt sett skräpmat men fick världens konstigaste korv med ketchup ovanpå räksallad och var rejält besviken över alla glassar och kakor jag missade...
 
På vägen hem från Hedemora till Ljungby åkte vi via Strängnäs som är en fin stad och där åt jag en våffla så att jag blev nöjd. 
 
Eller nöjd och nöjd, jag tvingade maken att svänga av till Väderstad för där har jag hört talas om Centralkonditoriet. Det var mysigt men inte så fantastiskt så att det motiverade de hundratals besökarna som vällde ut i trädgården. (Vi satt inne.)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0