Gamla kontor

Jag älskar kontorsprylar som papper, pennor, suddgummin, klistermärken och tejp men nu använder man ju inte så mycket papperssaker längre. 
 
När vi var i Västervik åkte vi båt till Idö och gick till lotsutkiken. 
 
Där hade de ett kontor fram till 1986 som finns kvar. Så här såg det ut hemma i arbetsrummet när jag var liten. 
 
På vägen hem stannade vi på Holms yachtvarv i Gamleby. 
 
Där har de också sparat ett gammalt kontor. 
 
Ur dagboken 930724: Mamma och pappa har tapetserat och jag har haft hand om Linnea nästan hela tiden. Vi har provat nästan alla sorts hårskum, hudkräm och salvor vi har, samt målat naglarna. 
 
(Vi barnvaktade min kusin som var fyra år och krämtokig.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Sådant kontorsmaterial är mysigt men numra har tekniken tagit över det mesta. På gott och på ont!

Svar: Ja, och min prydliga skrivstil har blivit ful för det är så sällan jag skriver långt för hand...
Ylva

2023-07-24 @ 20:36:58
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och lite överallt

Vilket ställe!
Ha det bra!

Svar: Jag låter maken titta på båtrelaterade saker och så tittar jag på kontor. :-) Ha det så fint!
Ylva

2023-07-26 @ 08:31:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0