Hemma i Hedemora

Vi har varit i Hedemora några dagar och bott i mamma och pappas hus fast de inte var hemma. Jag har gjort de saker jag vill i stan på sommaren:
 
1. Fika på Wahlmans, otroligt fint 1700-talshus och gott fika. 
 
2. Fika på Gammelgården, också väldigt fint och gammalt (men tyvärr inte så goda våfflor).
 
3. Bada i Munken, nära där mamma och pappa bor. 
 
4. Äta glass på Lappens där man får stora portioner. 
 
Det ligger fult nära riksvägen men jag rekommenderar det framför McDonalds som ligger bredvid, om man passerar Hedemora. 
 
5. Ligga i hammocken på verandan. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Härliga dagar på hemmaplan! I den sjön hade jag nog kunnat tänka mig att bada också faktiskt för det ser så fint ut.

Svar: Det vet jag inte om du hade men jag gillar gamla hemmasjön och den är ofta varm.
Ylva

2023-07-26 @ 22:00:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Fina bilder från hemstaden din :)

Svar: Tips på saker att göra, även till dem i grannstäderna. Förutom att ligga i mina föräldrars hammock, då får man fråga först. ;-)
Ylva

2023-08-01 @ 09:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0