Kulturkullan

Vecka 29
 
* Läser: Charlotte Löwensköld av Selma Lagerlöf. Jag läser en pocketversion med Löwensköldska ringen och Charlotte Löwensköld. Den kom ut 1925 och börjar bli för svår för ungdomar så det var länge sedan vi lånade ut denna i klassuppsättning. Synd för det är verkligen bra böcker! 
 
Charlotte Löwensköld (pocket)
Charlotte Löwensköld - Selma Lagerlöf - Pocket | Bokus
 
* Lyssnar på: Weeping Willows på Tidal. Eftersom jag nyligen såg dem är det kul att lyssna på dem och de har gjort flera skivor som jag inte hört innan märkte jag nu. 
 
* Veckans klipp: val som får se en pingvin
Whale Sees Penguin For First Time - YouTube
 
* Veckans händelse: Maja Francis på Scensommar i Linnéparken i Växjö på onsdag kl.19. 
Scensommar: Maja Francis - Växjös officiella upplevelseguide (vaxjo.se)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag tycker böckerna är jättebra men det är skrämmande att dagens ungdomar inte klarar av att läsa dem. Tyvärr blir barn och ungdomar i Sverige inte bättre på att läsa vilket är ledsamt.

Svar: Hon var en väldigt skicklig författare men språket är gammeldags. Visst är det synd att dagens ungdomar inte klarar att läsa dem och skrämmande hur dåligt ordförråd de har, men det är många ord som inte används längre så jag kan förstå det på ett sätt.
Ylva

2023-07-17 @ 10:50:22
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0