Loppisar

Idag åkte jag med danska väninnan på loppis i Traryd och Grytåsa. Jag hittade en skön sittpuff.
 
Jag: Titta, den finns kvar från förra året! 
Hon: Ge fan i den!
Jag: Jag kommer inte upp!
Hon. Det var derfor du ikke köpte den den gang. 
Jag; Nej, det var för att jag inte hittade något pris. Det står 60 kr på den. Hjälp mig upp nu i stället. 
 
Den är skön att sitta på och man kan (förhoppningsvis) pumpa i mer luft i plastkudden inuti. Jag behöver snart byta ut den gamla slitna afrikanska puffen. 
 
Jag köpte lite andra onödiga saker också; En ljusstake som inte är Skultuna men liknande, ett tjockt keramikfår, tre julburkar och en ostbricka (tror jag) med krokar på. Ändå hejdade jag mig och köpte inte precis alla roliga prydnader med kycklingar och får...
 
På Grytåsa loppis har de ett mysigt café fullt med gamla ölburkar (tomma) och flaskor (fulla) på väggarna. 
 
Ur dagboken 930603: Igår följde jag med studenterna till Hjortnäs brygga. Marit och jag gick ut på själva bryggan. Träffade där Putte och gick med honom ett tag. Efter ca fem minuter kysste han mig. Han är 21, före detta medlem i svenska simlandslaget men nu boende i Spanien. Han skulle på toa och då försvann jag. 
 
(Haha, vilket snabbt hångel på långbryggan.) 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till puffen! Vår dotter köpte en när hon var utomlands och den luktade så illa så den kom aldrig in i huset!

En snabb affär alltså ;-)

Svar: Oj, vad synd när hon släpade med sig en puff hem! Mamma och pappa köpte den gamla puffen på någon resa. Jag brukar inte vänta med att köpa saker jag fastnar för så det var jättekul att den fanns kvar ett år senare!
Ylva

2023-06-03 @ 20:22:20
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Anonym

Fina fynd 😃 var ligger den loppisen i Traryd?

Svar: Det var nog bara tillfälligt som de hade loppis i ett av husen i Traryds djurpark på Lingonrundan. Jättebilliga saker!
Ylva

2023-06-04 @ 09:27:29
Postat av: Anonym

Verkar inte som min kommentar kom fram 🤔 testar igen. Jag undrade bara var loppisen i Traryd låg 😃

Svar: Hej anonym. Vad konstigt. Ser du inte mitt svar?
Ylva

2023-06-05 @ 07:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0