Om Facebookbedrägerier

Jag har lärt mig att inte klicka på alla länkar även om de ser ut att komma från vänner. 
 
Jag anmälde detta fejkkonto men Facebook kan inte se något fel med det så de tog inte bort det. Det är risk att Darins unga fans tror på det. 
 
Det här är värre och jag höll på att klicka på länken eftersom det är en vän som skickat den. Sedan såg jag att det står .eu som avsändare och det är skumt. Fy, vad fräckt att lura folk att någon man känner har dött!
 
Jag har också haft någon sådan hackning där ett meddelande skickades ut till alla mina vänner på messenger. Som tur var hjälpte det att byta lösenord, men jag har vänner som inte kunnat byta, eftersom hackaren redan har gjort det så att de inte ens kommer in på sina konton längre!

Kommentarer
Postat av: znogge

Det gäller att vara väldigt observant helt enkelt för metoderna blir mer och mer raffinerade tyvärr...

Svar: Förut kunde jag bara rensa bort allt på engelska men nu har de börjat skriva fejk på svenska, om än dålig.
Ylva

2023-03-27 @ 21:39:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Man får verkligen tänka sig för...

Svar: Tråkigt att man inte kan lita på människor och att det som skrivs är sant.
Ylva

2023-03-28 @ 10:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0