Roliga presenter

Jag får fortfarande presenter i min födelsemånad. 
 
En kompis som är färgblind har stickat sockar och ett bokmärke. Inte för att jag knappt heller kan se vad det är för färger, men det är fascinerande med färgblindhet. Jag kan liksom inte tänka mig hur det är men jag vet att min kompis inte tycker om att plocka lingon. Hon ser dem inte, för bären har samma färg som bladen! Hur som helst blir det sköna stugsockor. 
 
Den söta boken om Dovendyrets filosofi (sengångare=latdjur på danska!) har jag fått av mina danska vänner. 
 
Även denna passande tuppask fick jag av dem. 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i den men för tillfället är det en Riesengömma. 
 
Ur dagboken 930317: Förstår mig inte på vår mangel, video eller minsta lilla köksapparat. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fina presenter och trevligt att de fortsätter att trilla in!

Svar: Det är kul med överraskningar och presenter även om jag inte önskat mig något. Igår fick jag en drink.
Ylva

2023-03-17 @ 20:30:19
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0