St Patrick´s day

Igår firade jag St Patrick´s day med ett irländskt (fast svenskt) band på Tre Torn. 
 
Dr McDoogle är bra! Jag såg dem 2019 också, innan hela världen stängde. En skotsk bekant ville hellre fira Skottlands nationalhelgon St Andrew (30 november) men han är ju inte lika känd i Sverige. Men han blev glad när de sjöng en skotländsk sång. Det var mer passande att han sjöng med då än att jag som är från Dalarna hade gått på Harrys där Fröken Snusk sjöng Rid mig som en dalahäst...
 
Harrys har förresten St Patrick´sfirande ikväll i stället med Tullamore lads, men jag ska se två filmer på filmfestivalen och orkar nog inte gå dit. 
 
Jag köpte en god mjölkdrink med Minttu Bubblegum och Baileys. Det är lite irländskt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

"If you're lucky enough to ber Irish, you're lucky enough!"

God lördagskväll!

Svar: Det har jag inte hört innan, vad fint! Jag ville flytta till Irland när jag var kär i en kille där 1992.
Ylva

2023-03-18 @ 18:22:30
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0