Våffeldagen

Som tur var inföll våffeldagen på en lördag i år så att jag kunde få tag i en våffla. 
 
Pingstkyrkans café Axet har alltid våfflor men bara öppet på lördagar. De har hjortronsylt och det tycker jag är otroligt gott! (Det finns goda hembakta kakor också.)
 
Det är även Världsberättardagen som spridit sig från Ljungby faktiskt. Jag och väninnan gick till Lindex och lyssnade på berättaren Agneta. 
Nu såg jag att det egentligen är den 20 mars, men här firades den idag. 
 
Jag fick just veta att det även är Earth hour, men det tror jag inte att vi ska uppmärksamma här hemma, för maken är mitt i ett syprojekt med ett tyg som ska vara i taket på min bil och jag kommer nog att behöva en lampa för att kunna läsa. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken god fika! Vi har fortfarande inget våffeljärn men jag fick prinsesstårta i dag i stället :D

God kväll!

Svar: Mycket bra fikadag som kompensation för att jag inte åker på litteraturkryssning i år. Vi har ett våffeljärn men det blir inte av att jag gör våfflor till bara två personer. Då blev du glad, när du fick prinsesstårta. :-) Det samma!
Ylva

2023-03-25 @ 21:41:03
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0