Bil från 1955

Tidsinställt inlägg på grund av Varnhemsresa.
Min bil gick igenom besiktningen! 
 
Det trodde vi inte men maken besiktade den för att få veta vad han skulle fixa. 
 
Igår åkte vi till stugan med den men maken fick köra för jag har bara provkört en gång och det är komplicerat med en gammal sliten växellåda och bara tre växlar, startvätska, choke, mystisk tändning, en liten startknapp och annat som han måste lära mig. 
 
Ur dagboken 930512: Hade en körlektion. Lasse sa att vi skulle ta och försöka öva bort min rädsla. Vilket inte gick så bra. 
 
(Nästan trettio år efter att jag tog körkort måste jag lära mig att köra bil också... Från 1955.) 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Bilen är så otroligt fin! På mitt förra jobb hade firmabilen choke men jag lärde mig snabbt så det gör du också!

Ha en bra helg!

Svar: Den är söt, väldigt grön och blank. Unik eftersom maken köpt någon industrifärg som är billigare än billack. Jag har haft en fantastisk helg och förstår att du är nöjd också med tävlingen.
Ylva

2023-05-12 @ 20:36:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Fantastisk härlig bil ändå :)

Svar: Den är ju väldigt söt! Tänk vad många gubbar jag kommer att få efter mig, som ska berätta om en bil de haft. :-)
Ylva

2023-05-13 @ 18:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0